"Telegrafia pentru radioamatorism, este ca sarea în bucate"
"Amateur radio without telegraphy is a food tasteless"

Cum s-a născut PRO-CW-Club


   Era pe la sfârşitul anilor ’70. La Sibiu în fiecare Vineri după amiaza era zi de radioclub, unde ne adunam (pe atunci eram mulţi) radioamatorii sibieni şi stăteam la taclale despre preocupările noastre radioamatoriceşti.
   Intr-o astfel de Vineri am propus iubitorilor de telegrafie, să înfiinţăm un club al radioamatorilor CW-işti. Printre cei prezenţi erau YO6EV, YO6BZH (SK), YO6XM (SK) buni operatori CW  dar şi alţii  acum răspândiţi prin lumea largă.
   Zis şi făcut. Am pus pe hârtie un proiect de regulament, l-am semnat cei prezenţi şi l-am expediart la FRR respectiv Tov. Paolazzo Josef spre citire şi spre aprobare (speram noi)…

   Au trecut zile, săptămâni, luni şi nu primeam nici-un răspuns la solicitarea noastră.

   După mai bine de un an, în cursul unei vizite la FRR m-am interesat de soarta proiectului nostru, şi am avut o surpriză…
   Raspunsul tov. Paolazzo a fost unul halucinant:
- Care proiect ?
- Păi cel cu clubul telegrafiştilor.
- Nu-mi aduc aminte…
   S-a uitat la mine lung după care a catadixit să-l cheme pe tov. Hîncu, marele antrenor federal. Care fiind interpelat asupra subiectului mai întâi s-a uitat în tavan, apoi rânjind la mine a spus că proiectul este o prostie şi oricum aşa ceva trebuie iniţiat după un studiu  serios, numai de către conducerea FRR !
   Principalul motiv al refuzului se datora faptului că nu eram prea “iubit”  de cei doi şi îl voi dezvălui într-un viitor articol “Operaţiunea Trio”.  Un al doilea motiv ar fi fost (după spusele unui amic YO3), ne-propunerea unuia din “boşi” ca preşedinte al clubului CW.
   Astfel că proiectul nostru a căzut eroic şi a fost înmormântat  fără multă vorbă.
   După marea vânzoleală din Decembrie 1989, cam prin 1995 am aflat că pe la FRR a fost o iniţiativă numită YO-CW-GRUP, dar care exista doar ca denumire pe hârtie.
   Am luat legătura cu Vasile YO3APG, i-am trimis din nou un proiect, după care iar am aşteptat vre-un an şi ceva fără să primesc un răspuns.
   întrebând telefonic despre propunerea mea, Vasile YO3APG, cam jenat  m-a lăsat să înţeleg că propunerea mea nu prea a fost agreată.
   Astfel ca m-am lăsat păgubaş de a mai colabora cu FRR.

   După câţi-va ani, pe la mijlocul lui 1998 sau 1999, m-am gândit să reiau iniţiativa înfiinţării unui club CW.  Am vorbit cu câţi-va radioamatori YO telegrafişti convinşi (printre care YO4HW şi YO9ASS), dar rezultatul a fost total dezamăgitor. Mi s-a răspuns că aşa ceva costă mult, nu sunt bani şi n-are rost să ne pierdem vremea că sunt si alte lucruri de făcut...

   Astfel că am luat hotărârea să mă implic singur şi să înfiinţez un club privat, fără legătură  cu FRR.
   După câteva luni, am refăcut regulamentul clubului, am găsit şi o denumire atractivă,  am găsit şi ceva bani în buzunarul propriu, astfel  că la 1 Ianuarie 2000 s-a născut PRO-CW-CLUB.
   Am investit cam 200$ la o firmă de IT pentru un certificat de membru (model propus de mine) , tipărirea primelor 30 de certificate pe o imprimantă performantă şi multiplicarea a 300 de fluturaşi pe care i-am trimis în lumea largă.
   La începuturi am primit un sprijin valoros din partea lui YO9CFR (TKS).


   Apoi încet, încet, au început să se înscrie în club membri din România dar şi din alte ţări.
În prezent clubul are 200 de membri activi din 35 de ţări si 6 continente, dar şi 12 membri de onoare,  toţi operatori telegrafişti de prima mână.
   În 2007 am deschis şi un sait pentru club cu ajutorul unui radioamator din YO2, apoi cum colaborarea s-a cam răcit şi a devenit dificilă, am hotărât că ce fac eu ar fi bine făcut, fără să mă mai milogesc în stânga sau dreapta  şi am deschis un blog propriu.

   Am iniţiat şi un concurs al clubului (PRO-CW-Contest), participarea a fost destul de modestă, dar a făcut clubul cunoscut în lume.
   În anul 2006 am preluat cunoscutul concurs TOPS (primul concurs TOPS a avut loc in anul 1945 sau 1946 dupa unele surse) care era pe cale de dispariţie  şi am început promovarea lui, cu un nou regulament şi premii atractive.
   Managerul concursului TOP of OPERATORS ACTIVITY CONTEST a fost Nelu Branga YO2RR, dar şi sponsor principal.
  În urma modificării unilaterale a denumirii și regulamentului efectuate  de mamagerul concursului, clubul nostru s-a retras de la organizarea acestuia.



   În prezent clubul nostru are doua saituri, unul pentru activitatea clubului şi unul cu regulamentele diplomelor oferite de club.
O parte din diplome se pot obţine şi de ne-cunoscători de telegrafie.




Vasile Giurgiu YO6EX

Nota:
acest articol a apărut prima dată pe saitul radioamator.ro la data de 2 Octombrie 2017 şi avea 2287 cititori.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu